ESTIMULACIÓ VIBRATÒRIA
Vibració: Percepció
corporal d’oscil·lacions
|
|
OBJECTIUS
|
ü
Apropar
el món sonor exterior.
ü
Percepció
corporal a nivell intern.
ü
Aprendre
a reconèixer fenòmens acústics de
manera corporal.
ü
Aprendre
a captar i reconèixer la veu de les persones de referència a certa distància.
ü
Ajudar
als nens i nenes a escoltar i sentir la música mitjançant vibracions
sensibles.
|
METODOLOGIA
|
ü
Estret
contacte del cos amb els elements que produeixen la vibració.
ü
Estimulació
molt suau i repetitiva, cada estímul vibratori durarà max. 20 segons.
ü
Poden
realitzar-se en primer lloc a un ritme monòton i, després fer canvis de ritme.
|
MATERIAL NECESSARI
|
ü
Instruments
musicals: xilòfon, tambor, gong, platillos…)
ü
Veu
ü
Aparells
vibratoris (raspall de dents, aparells de massatge…).
ü
Aparells
que transformen la veu en vibracions sensibles, plataformes, caixes de
ressonància…
|
ACTIVITAT
|
ü Audicions musicals
|
MATERIAL
|
ü Altaveus, tarima, música caixa de
ressonància…
|
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
|
ü
El
ne/nena ha d’estar sobre la tarima o caixa de ressonància en posició còmoda.
ü
Els
altaveus estan en contacte amb la tarima o dins de la caixa.
ü
Reproduir
obres musicals variades.
ü
Alternant
melòdica con d’altres més rítmiques.
|
HOLA A TOTS I A TOTES
Blog dedicat a tots els companys que a vegades busquem idees navegant per Internet. Aquesta és la pràctica docent d’una senzilla mestra d’educació especial. Espero que us sigui útil.
dissabte, 29 de novembre del 2014
ESTIMULACIÓ VIBRATÒRIA
Etiquetes de comentaris:
activitat sensorial,
estimulació sensorial,
vibració,
vibratòria
dimecres, 5 de novembre del 2014
LA TARDOR A L'ESCOLA
dilluns, 3 de novembre del 2014
The potter de Josh Burton
Un curtmetratge que fa un veritable homenatge al procés d'ensenyament i aprenentatge. Ja que ens convida a reflexionar sobre el procés d'aprendre a aprendre i aprendre a ensenyar, les actituds que s'han de promoure en el procés d'aprenentatge en l'alumnat (l'esforç, la constància, ...) i aquelles que han de tenir els educadors (en el "Potter" es pot veure la saviesa, la paciència, el respecte a la llibertat de l'educand, ...), etc. Però el que més destaca és com es cuiden els petits detalls en aquest curtmetratge. Així en la relació entre l'educador i l'educand està carregat de mirades, gestos, somriures, ... que són part d'aquests petits detalls que enriqueixen el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Moltes gràcies RENACUAJOS INFANTIL per compartir el vídeo.
ELS SENTITS
Els sentits són la via d'entrada dels coneixements.
Activitat de tardor per treballar ELS SENTITS DEL TACTE I DE L'OLFACTE amb uns moniatos calents.
Etiquetes de comentaris:
activitat sensorial,
activitats de tardor,
els sentits,
estimulació dels sentits,
moniato,
olfacte,
tacte,
tardor
Subscriure's a:
Missatges (Atom)